Tli tra II.
Dani 2006.01.11. 11:47
2005.dec.16.-17. Szombati verseny
Kpek megtekinthetk:
http://suzuki4x4.wplanet.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=86
A 3 rai lefekvs utn sok id nem maradt alvsra. Az breds nehezen ment de Valika bfjbe elsk kztt rkeztnk gy nem kellett sokat vrni reggelire. Majd vissza a szllsra, cuccot sszepakoltuk. 9 ra utn jra a bzison voltunk. Pntek este hztam hogy mikor indulunk. 9.27 volt a mi startunk. Kroko odaadta a B itinert s indulhattunk. Bft elhagyva mg visszaszltam, hogy mindjrt jvnk. Ebbl aztn olyan 7 ra lett.
Nekivgtunk a trnak. Azaz itt mg versenynek. 6. itinerpontnl jl tjoltam s jfele mentem, de nem volt semmi nyom elttnk s a h miatt a jelzett keresztez utak sem ltszdtak. Inkbb megfordultunk, amikor is jttek szembl a tjolsnl rossz irnyba indul Qnci, bzoli(Babicz Zoli), Klapi, Gyuszi 4-es. Akkor mgis arra kellett menni amerre indultunk.
Belltam 5.-nek s innen mentnk velk. Kirve a mtra rendeztk az itinert hogy hol jrunk s mentnk tovbb t a msik oldalra be az erdbe.
Volt egy rsz ahol sros gdrs nyomvlys ton dcgtnk mg fel nem lt az egyik bakhtra. Egy kettn t tudtunk menni de ez mr sok volt. Ktl fel, Qnci visszatolat, rakasztunk, megrnt s mehetnk tovbb. No azrt leakasztottuk a Vitart. Erdben mr gy az elejn is csods helyeken autzhattunk. rdemes a kpeket is vgignzni. Majd elrkeztnk a hdhoz, amit nyron Tibuk visszacsrlztek a helyre. Ekkor mr Kali is felzrkzott s gy sszellt a 6-os fogat. Viszont itt meg is llt a sor. Azon a dombon kellett volna felmenni amerre mi eltvedtnk anno. Igaz akkor sikerlt de emlkszem hogy elg mly nyomtv volt s kellett tolni neki hogy ne lljon meg. Na most ez havas jeges kiadsban eslytelen lett volna. Bzoli s Qnci megprblta de nem sikerlt. Majd Kali is tett egy prbt. Sikeres prbt. Simn felment, szinte alapgzon. Mindenki csak nzett. Mint a nap folyamn kiderlt j pros a Kali fehr Samu pros. Navigtora pedig a szemtelenl fiatal Blint. Lttuk hogy a nemrg minket megelz Papp gumis aut is visszatrt majdnem oda ahol mi voltunk (majd itt egy domboldalon prbltak felmenni de csak sokadikra sikerlt) gy tudtuk hogy egy krt kell csak fenn tenni. Ezt Kali megtette s tallkoztunk a 42-es pontnl.
Itt tjols s eszerint felfel kell menni a hegyoldalon, de t nem vezet oda fel. Kali simn felment. Mi els nekifutsra nem. A fik kiszlltak (fotzni) n meg visszatolattam. Msodikra sikerlt feljutni. Tbbieket videra rgztettem. Innen jabb tjols. Ami jl sikerlt hisz 150-200m mlva kirtnk az tra. Ekkora mi mentnk ell s pr km-en t ez gy is maradt. gy eljutottunk az 58-as pontig.
Itt viszont tartottunk egy knyszer pihent. Kali defektet kapott. A spray semmit nem hasznlt gy gumicsere. Ami egy aszfalt gumi volt. Ekzben Bzoli rlelt a helyes tra. Ami nem ms volt mint a Rubicon. A kedvenc rszem. Br tegnap itt szakadt le a kipufog, most morcos hangon drgettnk vgig rajta. Volt ahol nem sikerlt elsre kijnni de kis jtk utn megoldottam mindig. Csakhogy!
Jtt az emelked. A Samuk gyk 2-vel is knnyen araszoltak felfel. Remltem hogy akkor valahogy n is feljutok. Ht nem. Elg hamar megllt a gp. Srcok ki. Megtoltak,de semmi. Lendlet kell. Visszatolattam. Kalik megtoltk a Vitart gy el tudtam indulni, Valrkat elrtem, k is toltak rajta de aztn elfogyott a kraft. Toltk n prgettem 5000-en a vz meg felforrt. Az n hibm volt. Alapbl lehet hogy mikor elindultam kisebb gzokkal kellett volna prblni ll helyben pedig nem kellett volna prgetni. Flre lltam hogy a tbbiek fel tudjanak menni. Tibu s csapata is utolrt minket. Aztn mivel nerbl nem tudtunk volna felmenni Tibu visszajtt, Vitart rktttk, felvette a vilgos kk parkt (mondjuk titkos ert ad buksisakot) s felrepltnk. Igen ez a j sz. Asszem ha fkeztem volna akkor is felhz gond nlkl. Ha n htramenetben kapcsolok na akkor mr taln tvig is nyomta volna a gzpedlt. A vgn mr felez 4-et kapcsoltam volna de inkbb kivettem resbe. KSZI TIBU!!!!! Az itiner ezen rsze teljesen vakfolt (volt) szmomra. Fogalmam sem volt hol vagyunk. 58-at elhagytuk onnan nemtom. De a tbbiek se nagyon.. gy aztn kt eslyes volt a kar szma vgl aztn rosszat tippeltnk. A vz hfoka kezdett megnyugodni, de nem elgg.
Bzoli volt megint a sor ln. Kapcsolatot PMR-en tartottuk s konzultltunk folyamatosan. Slenyo Tibu sorval mg 1x sszefutottunk pont mikor megint tancstalanok voltunk a tovbb haladst illeten. Slenyo rbktt a helyes irnyra. Ekkora kezdett el szllingzni h. Itt mintha vmi kfejt mellett mentnk volna. Az itinerrel sszhangban autztunk gy egy kp-t is bezsebelt a csapat. Az erdben valban bolyongs utn a h kezdett belelendlni mi pedig visszatrtnk oda ahol elbb Slenyo tba igaztott.
A kvetkez kis baki a 99-es pont krl volt. Itt mentnk bzoli utn egy pici katlanba s fel egy msik helyre. Na ezt tudom nem sikerlt lerni. Odajutottunk ahol az A itinereseknek volt egy kp-ja s egy htra arc mivel tovbb nincs t. Szval ide feleslegesen jttnk. Mindegy mert ez kaptat izgi volt. Elsre sikerlt felmenni rajta. Kis pihen kvetkezett. Itiner egyeztets. Hogy akkor most hol vagyunk???? Kzben dzoli is befutott de j helyen jrt. Na akkor vissza. Ami azrt nem volt mulatsgos mert visszafel meredekebben kellett felmenni. De szerencsre ezt is megcsinltuk. A h itt mr szakadt. Megintcsak a kpekre tudok hivatkozni. Tessk megnzni. Csods!!! Bagooly is itt jrt de k meg kihagytk azt a kp-t ( is A itineres) ha ezt tudom akkor mondtam volna h tessk elnzni arra. Dzolinak is n mondtam hogy nzze meg a fa tloldalt. Majd azrt rtalltunk a helyes tra.
Irny felfel. Megint nem azt csinltam amit LEHET hogy kellett volna. Gergivel utna beszltem s azt mondta hogy nekik tavaly az ATs gumival az jtt be ha nem prgettk. Kr hogy nem eltte beszltnk. Szval felfel max gzon. Kanyar. Aut megcsszik ktszer keresztbe, megfogtam de a lendletnek annyi. Meg is lltam. Most nem akartam a motort annyira prgetni. Na itt lehet megint a kpeket nzni. A rntktl vgig az autn volt. Most jra szerepet kapott. Megprbltk kzzel felhzni, de bal oldalon volt egy bucka s azon nem ment t. Gyuszi tolatott vissza s kt ktelet sszektve sikerlt engem rakasztani. gy mr sikerlt!! A fts folyamatosan max-on volt s nyomta a meleget. gy vgig lehzott ablakkal mentnk, mert meleg volt.
A h esett szakadatlan s bezony meg is maradt. Mr rg nem volt bennem az hogy jaj itt nem megynk el, s hzni kell. lveztem az autzst, a vezetst, a tjat s hogy egy kis csapat tagja vagyok, akikre lehet szmtani ha mgis gondba kerlk. Az egsz egy j hangulat trhoz hasonltott. Havas erdben autzni.. ennl taln nincs is szebb!! A kpek visszaadnak valamennyit de korntsem annyit amennyit ott tl az ember. (Hasonlan itt az oldalon a kpek kztt tallhat hesses jjeli vros kpeihez. Csods volt lben.). Volt egy emelked ahol nem max gzon mentem hanem amolyan gzfrccskkel s simn feljutottunk pedig kemnynek tnt. Klapi elhagyott vmit az autjrl gy azrt visszament mg mi egy pici kis rten pihentnk. A friss h hgoly csatra csbtotta az offroad-os kollgkat. Kis mka utn Klapi befutott. Mondjuk mindvgig Krisztin, a pici gyermeke vezette az j Samut.. jabb erdei autzs majd egy nagy rt!!!! Sok hval! Na itt lehetett csapatni!! Ami nekem ezzel a beteges autval most nem jutott volna eszembe,de!! Gyuszi hts kerkkel elkezdte prgetni a Samut s n is kedvet kaptam. Kis Qnci bepattant s mentnk egy krt. Egy helyben nem akartam annyira prgetni gy tempsan zztunk lefel s gy kanyarodtunk oldalra csszva.. Ez a 110-es pontnl volt.
Ezutn hossz egyenes. Ez az ami Hrsktrl vezet a tv toronyhoz asszem. Bzoli kt kerk hajtssal csszklt n maradt a 4-nl de kicsit jtszottam a Vitarval. Meg gondolom a tbbiek is mgttnk. Aztn a 114-es pont szerint fordulunk balra mikor megszlal a PMR. Nem is rtettem nagyon mit mondtak csak h bzoli s fordul egybl. Teszem ezt n is gyorsan, kifordulok az tra s ltom hogy Klapik felborultak. A zld Samu az oldaln fekszik. Hirtelen nem is rtettem hogy mi van de aztn gyorsan mi is odamentnk. Fotriporteres sztn, hogy egybl nyltam a digitgp utn. Kiderlt hogy szemlyi srls nincs gy aztn mr fotztam is. Kiszlltak a tllk s nztk a Samut amint oldalra borulva fekszik. Krisztin gy ltszik nem j helyen csszklt s kicsit gyors tempnl. Keresztbe csszott, felugrott a partoldalra, ott megfogta valami s oldalra borult. Qnci s Zoli fogadott egy pezsgben hogy vissza tudjuk e bortani. Qnci nyert mivel sikerlt. Kr felmrs. Na igen. Elg csnya. Klapi lemondott rla hogy ebbl lesz is vmi, de most mr tudjuk hogy az aut jobb mint jkorban ahogy szoktk volt mondani.
Nade nem rnk r indulunk tovbb! A 122-es pont egyik mezbl a msikba juts. Nos sokat nem nztk a trkpet mert volt egy erdei t s azon mentnk ami kivitt egy tra. Helyben vagyunk. Itt volt egy rsz mikor a szk ton keresztbe fordultunk de aztn sikerlt egyenesbe jtszani az autt. Kicsivel ksbb ezt Krisztin is bemutatta. Haladtunk megllthatatlanul nha egyeztettnk hogy merre.
Majd elrtnk a 128-as pontig. Patak picike, de mocsrhoz foghat sppeds srral. Zoli tcsrlzi magt, de utna felfel sem lehet csak gy feljutni. Oda is gy csrlzte fel. Jttem n. A patak nem gond mert kis hidat csinltunk, azaz fkkal feltltttk. Felfel viszont nem az ton mentem hanem mellette. Csak megint nagy gzzal. gy elprgtem. Lehet rdekes lett volna ha kisebb gzzal prblom. Feljutottam a felig onnan Zoli kt ktllel felhzott. A tbbiek meg simn feljttek. Itt tallkoztunk pr quadossal akiknek fogalmuk sem volt merre jrnak. Qnci viszont maga volt a Jzuska mert egyik quadnak kiszrad flben lev tankjba benzint csepegtetett, gy egy kt litert. De ezzel mg mindig nem volt vge!!
A lnyeg egy hossz emelked volt. Volt egy meredekebb rsz, az nem ment. Igaz meg se prbltuk. A msik fele az nyugisabb volt mr nyomni kellett mert nhol lert az alja. Fele megvolt s itt lehetett pihenni. A msik fele annak is a vge viszont nehz volt. Fleg mert volt egy rsz ahol csupa jg volt. Itt meg is lltunk. Innen viszont a tetig kellett egy 50m. Ehhez kzel fl ra kellett!! Prbltk a srcok kzzel tolni, hzni de nem ment. Jtt Gyuszi az autval. Ez se volt knny. Kt avagy 3 ktl sem volt elg. gy kicsit a dombon le kellett ereszkednie. Nade elindulni nem nagyon tudott. Ha ez sikerlt is mikor elkezdett volna hzni visszarntottam. Persze nem direkt. Node sikerlt egy j taktikt kitallni!! Mikor feszes volt a ktl, a tbbiek a ktl kzept rngattk s mikor gy feljebb hztak s lazult a ktl Gyuszi elindult a Samuval is tudott rajtam rntani egyet gy valamennyit haladtunk. Ezt 1-2x megcsinltuk s utoljra sikerlt feljutni. Na remek!! Innen a tv toronyhoz viszont volt egy rvid de nagyon meredek emelked. Zoli mondta hogy hogyan menjek erre felkrtem ljn be s mondja el. Mondta hogy csak a vgn nyomjam. Ebbl az lett hogy ahogy felkanyarodtam volna az aut lecsszott az vrl a boztba. n visszatolattam volna hogy mg 1x megprbljam de Zoli azt mondta hogy hagyjam innen felhz. gy is lett. Knnyen fenn is voltam. Jtt Kali is. Aki jabb defektet kapott. A ptkerk megadta magt. Ennek ellenre majdnem feljtt. Ahol Zoli hzott fel ott kellett t is! Kzben n lelltottam a gpet had pihenjen. Fenn mindenki irny Valika! Csak az aut nem indult sehogy se. gy be kellett tolni! gy beindult s vgre elindulhattunk.
A bzisra rve leadtuk a menetlevelet de mi mr nem mentnk ki az A-ra a leharcolt Vitarval. Qnci Gyuszi Zoli azrt belekezdett! Azt mondtk nagyon kemny volt. Verseny szempontjbl keser volt a szm ze, de felejthetetlen tra. Bocs fik hogy ennyit kellett hzni de KSZI mindenkinek aki segtett. Gyuszinak Qncinak s Zolinak is kln!! s persze kt navigtoromnak Taseknak s Valrnak!!
Az eredmnyhirdetsrl s az adomnyozsrl kln rsz lesz.
|